Kuniga 10 daqiqani otasi bilan birga o'qish kabi mashg'ulotlar bilan o'tkazadigan bolalar boshlang'ich maktabda otalari bilan kamroq vaqt o'tkazadiganlarga qaraganda yaxshiroq o'rganish natijalariga ega. Tegishli tadqiqot Buyuk Britaniyaning Lids universiteti tomonidan o'tkazildi.
Boshlang'ich maktab - bu bolaning rivojlanishidagi asosiy oyna. Bu uydan maktabga o'tishni anglatadi va oliy ta'lim hamda ish bilan ta'minlashda ta'lim traektoriyalari va kelajak istiqbollarini shakllantirishi mumkin. Tadqiqotlar shuni ko'rsatadiki, ota-onalarning o'qish va o'yinlar kabi ta'lim yoki tuzilgan faoliyatga jalb etilishi boshlang'ich maktabdagi baholarni va kognitiv qobiliyatlarni yaxshilaydi. Biroq, hozirgi kunga qadar, bu erta bosqichda otalarning o'z farzandlarining rivojlanishiga o'ziga xos ta'siri bo'yicha tadqiqotlar cheklangan.
Tadqiqot uchun olimlar Buyuk Britaniyadagi deyarli 5000 oiladan 5-7 yoshli bolalarning maktab sinovlari natijalarini tahlil qilishdi. Ular maktabgacha va boshlang'ich maktab yillarida otadan bolaga ko'proq vaqt o'tkazish ushbu dastlabki yillarda oliy ma'lumotga ega bo'lish bilan bog'liqligini aniqladilar. Ushbu "mashg'ulot" bolalar bilan hikoya yaratish (kitobdan emas), rasm chizish, o'qish va sport o‘yinlarini o'ynash kabi faoliyatlarni o'z ichiga oladi. Qizig'i shundaki, ona va bolaning bir xil faoliyatda o'tkazgan vaqti ta'lim darajasidan ko'ra hissiy va ijtimoiy xulq-atvorga kuchli ta'sir ko'rsatdi. Natijalar jinsi, millati, bolalar yoshi va oila daromadidan qat'iy nazar barqaror bo'lib qoldi.
Topilmalarni tushuntirish uchun tadqiqotchilar otalarning bolalarni o‘rganishi va rivojlanishiga qo‘shgan hissasi o‘ziga xos foyda keltirishi mumkinligini ta’kidladilar, ayniqsa oldingi tadqiqotlar otalar bolalar bilan onalarga nisbatan boshqacha munosabatda bo‘lishini ko‘rsatganini hisobga olsak. Bunga qo'shimcha ravishda, ular "ikki bosh bittadan yaxshiroq", ya'ni ikkala ota-onaning ishtirok etishi bolalarni o'rganish uchun ko'proq stimullarga olib kelishini ta'kidladilar.
Ushbu topilmalar bo'yicha chora ko'rish uchun olimlar otalarga yosh bolalari bilan muntazam muloqot qilish uchun vaqt ajratishni tavsiya qiladi. Ular kuniga 10 daqiqa ham foydali ta'sir ko'rsatishi mumkinligini ta'kidladilar. Shuningdek, ular ish beruvchilarga otalar uchun moslashuvchan ish imkoniyatlarini rag'batlantirishni tavsiya qildilar. Shu bilan birga, ular Buyuk Britaniya hukumatiga ota-ona ta'tilining bir qismini maxsus otalar uchun saqlab qo'yishni maslahat berishdi, bunda sqlab qolingan daromad miqdori kamida 90 foizni tashkil qiladi.