O‘tgan yili sanoat 282,6 milliard yevrolik rekord savdoni qayd etdi, bu ham narxlarning o‘sishi tufayli. 2024-yilning birinchi yarmida pasayish kuzatilganiga qaramay, Germaniya avtomobil sanoati mamlakatdagi eng yuqori aylanma soha bo‘lib qolmoqda va umumiy sanoat aylanmasining chorak qismini (25,2 foiz) tashkil etadi.
Federal statistika boshqarmasi (Destatis) ma’lumotlariga ko‘ra, avtomobilsozlik sanoatida sotuvlarning pasayishi ishlab chiqarishning barcha sohalariga ta’sir ko‘rsatdi.
Germaniya avtomobilsozlik sanoati o‘z sotuvlarining asosiy qismini eksportdan tashkil qiladi: 2024-yilning birinchi yarmida tashqi savdo umumiy savdo hajmining qariyb 70 foizini tashkil etib, taxminan 190 milliard yevroni tashkil qildi. Bu so‘nggi 15 yildagi eng yuqori ko‘rsatkich edi.
Eksport qilingan yangi avtomobillar soni 2023-yilning birinchi yarmiga nisbatan deyarli o‘zgarmadi.
2024-yilning birinchi yarmida Germaniyadan 68,4 milliard yevroga yaqin 1,7 million avtomobil eksport qilindi. Bu shuni anglatadiki, eksport hajmi 2023-yilning birinchi yarmidagidek (-0,3 foiz) deyarli saqlanib qoldi. 2022-yilning birinchi yarmida 55,1 milliard yevroga baholangan 1,4 million avtomobil ishlab chiqarilgan.
2024 yilning yanvar-iyun oylarida Germaniyadan eksport qilingan yangi avtomobillarning taxminan har to‘rtdan biri (22,7 foiz) sof elektr haydovchiga ega edi. Elektromobillar o‘tgan yilning shu davriga nisbatan bir oz kamroq (-2,5 foiz), lekin 2022-yilning birinchi yarmidagidan ikki baravar ko‘proq (+113,9 foiz) eksport qilindi.
2024-yilning birinchi yarmi yakuniga ko‘ra, avtomobilsozlik sanoatida (ta’minotchi sanoatini hisobga olmaganda) qariyb 773 ming kishi ish bilan ta’minlangan. Bu 2023-yilning birinchi yarmi yakuniga nisbatan 0,8 foizga kam. Taqqoslash uchun: so‘nggi 15 yil ichida eng ko‘p xodimlar soni 2019-yilning birinchi yarmi yakuniga to‘g‘ri keldi – qariyb 834 ming kishi ishlagan.
Bu Germaniya avtomobilsozlik sanoatini ish bilan bandlik bo‘yicha mashinasozlikdan keyin ikkinchi o‘rinda turadi (taxminan 952 ming kishi).
Eslatib o‘tamiz, bir vaqtlar Germaniyaning urushdan keyingi sanoat qudrati ramzi bo‘lgan Volkswagen (VW) hozirda zavodlarning yopilishi bilan bog‘liq bo‘lgan o‘z tarixidagi eng og‘ir lahzani boshdan kechirmoqda. Bu Germaniya iqtisodiyoti va siyosiy manzarasiga ta’sir qilishi mumkin.